Network marketing, ya da dilimize girdiği şekliyle çok katlı pazarlama, satışların hiyerarşik bir yapı içerisinde ödüllendirilmesine dayanan bir pazarlama stratejisidir.
Dünyada multi level marketing olarakta bilinen bu pazarlama sisteminde, dahil olan üye sadece kendi satış ve pazarlama faaliyetlerinden değil, aynı zamanda sisteme dahil ettiği üyelerin de satış ve pazarlama faaliyetlerinden pay alır. İsterseniz konuyu basit bir örnek vererek ele alalım.
Ahmet’in, X firmasınının ürünlerini network marketing sistemi ile sattığını varsayalım. Ahmet birgün Barış ve Ceren’i de bu sistem ile tanıştırıyor ve onlar da X firmasının ürünlerini satmaya başlıyor. Bu durumda Ahmet kendi satışlarından para kazandığı gibi, bir alt seviyesinde yer alan Barış ve Ceren’in de satışlarından da para kazanıyor.
Bazı çok katlı pazarlama sistemleri birinci seviyede sona ererken, bazıları da daha alt seviyelere kadar devam ediyor. Yine yukarıdaki örnek üzerinden hareket edersek, Ahmet, Barış ve Ceren’nin sisteme dahil ettiği üyelerin satışlarından da pay almaya devam ediyor.
Aslında network marketing, hem tüketicilere hem de üreticilere bir çok açıdan dikkat çeken bazı avantajlar sağlıyor. Bunlara kısaca göz atarsak:
Çok katlı pazarlamanın avantajları
Arada kar koyan aracılar olmadığından ve üretici firmalar için reklam maliyeti bulunmadığından ürünler daha ucuza mal ediliyor. Alışveriş yapanlar daha ucuza mal veya hizmet satın aldığı ve alışveriş yaparken para kazandığı için, üstelik altında yapılandırılan kişilerin alışverişlerinde de gelir yarattığı için ticaret hacmi genişliyor. Dolayısıyla üreticiler daha yüksek satış hacimlerine ulaşıyor.
Ayrıca sistem, içinde satın almaya odaklı ve alışveriş alışkanlıkları belirli olan, örgütlü bir tüketici kitlesi bulundurduğundan, üretici firmalar, daha az kar elde edecekelerini bilseler bile sistem içerisinde faaliyet göstermeyi tercih ediyorlar.
Tüketiciler, ucuza alışveriş yaptığı ve alışveriş yaparken para kazandığı için mutlu oluyor. Üreticiler de, daha ucuza satmalarına rağmen, maliyetleri azaldığı, satışları arttığı ve dönemsellik, ekonomik kriz gibi belirsizlikleri elimine ettiği için mutlu oluyor. Tam bir kazan kazan stratejisi.
Nelere dikkat etmemiz gerekiyor
Hepinizin tahmin edeceği üzere, öncelikle firmanın güvenilir olması gerekir,
Bunun dışında ürün çeşitliliği oldukça önem arz eder,
Ürünlerin temel ihtiyaçları karşılaması veya genel zevklere hitap etmesi bir diğer önemli konudur,
Ürün gamı içerisinde bilinen ve tanınan markaların olması ciddi bir avantaj sağlar,
Mal ve hizmetlerin internet ortamından satılması ve makul bir zaman içersinde satın alan müşterilere ulaştırılması dikkat edilmesi gereken bir diğer husustur,
Olası bir müşteri memnuniyetsizliğinde veya her hangi bir sebeple ürün iadesi durumunda, firmanın çalışma prensipleri yani problemi ele alış biçimi ve çözme hızı çok önemlidir,
Firmaya satıcılar ve müşteriler tarafından ulaşılabilmesi ve anında bir yetkili bulunması kesinlike kontrol edilmesi gereken bir konudur.
Ek İş Portalı olarak network marketing sisteminin, doğru firma ile, doğru ürünlerin satıldığı doğru bir pazarda, internetten para kazanmak isteyen kullancılar için gayet yerinde bir seçim olacağı kanaatindeyiz. Bu bağlamda, sizler için uygun, güvenilir ve en önemlisi uygulanabilir bir multi level marketing yani çok katlı pazarlama sistemi tespit ettikçe, sizlerle detaylı olarak paylaşacağımı belirtmek isteriz.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder